piątek, 25 stycznia 2013

Kursik - ścieg francuski na okrągłych drutach


Otrzymałam maila.
Witaj Dorotko. Podziwiam Twoje dziergadła, ale co jakiś czas to moja zazdrość sięga zenitu. Ostatnio miało to miejsce jak zobaczyłam sukienkę z alpaki dropsa. Kurcze ciągle o niej myślę. Mam do Ciebie pytanko w związku z nią. Jak robisz francuzem na okrągło to w jednym miejscu musi być przejście z oczek prawych na lewe. Szukam tego miejsca u Ciebie i już w kolejnej pracy Bóg mi świadkiem nie mogę go znaleźć. Ja zaczęłam sweter francuzem reglan od góry na okrągło i miejsce przejścia było widać więc sprułam. Proszę poradź jak wybrnąć z tego problemu.  Pozdrawiam cieplutko w ten zimowy dzionek. Magda

Gdy robimy tym ściegiem na prostych drutach - robimy cały czas prawe oczka.

Gdy robimy na okrągłych drutach - robimy jeden rząd prawe oczka, drugi rząd lewe oczka.
Ja robiąc rząd na prawo - odejmuję w nim oczka, jeśli jest taka potrzeba. Lewy rząd przerabiam bez odejmowania.
Dodatkowo robię od dołu do góry.
Większość z Was na okrągło robi od góry do dołu. U mnie raglan to odejmowanie oczek. Przy robieniu od góry do dołu to dodawanie oczek.
 Na pierwszym zdjęciu widać raglan z tyłu sukienki. Strzałki pokazują miejsce przejścia prawego rzędu w lewy, lewy w prawy itd. 



 To miejsce zawsze jest widoczne i mi to nie przeszkadza.
Tu dół sukienki - z boku - tam, gdzie powinien być szew.
Tu rękaw, lubię ten ścieg - jest bardzo sprężysty - rękaw rozciąga się i kurczy bez problemu.  

3 komentarze:

  1. Super babka z Ciebie! Nie dosyć, że robisz te wszystkie piękne rzeczy to jeszcze poświęcasz czas by łopatologicznie wyjaśnić tajniki swojej pracy. Tak trzymaj! Bądź dla nas dziewiarek inspiracją i nauczycielką :D Dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie robię czapkę francuzem na okrągło i robi mi się identyczny rowek i w sumie nawet mi się to podoba bo jest dość zgrabny. Nie wiem czy gdyby nie robić myku przy markerze polegającego na tym, że robiąc rząd prawy dojeżdżamy do markera i za markerem robimy jeszcze jedno oczko prawe a w rzędzie lewych ostatnie oczko przed markerem robimy na prawo - może to by pomogło jeśli rozumiecie o co mi chodzi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za kursik:) Jestem w trakcie robienia sweterka dla córeczki robionego na okrągło od góry, teraz przyszedł czas na wykończenie dołu i wykończę go właśnie ściegiem francuskim:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń