sobota, 21 maja 2016

Dwa swetry

podobne do  tego swetra. Potrzebowałam na jeden 7 motków bawełny Bella Alize jasnoszary kolor nr 21. Przerabiałam 2 nitki razem na drutach 6mm w swetrze mniejszym, we większym użyłam drutów 6 i 7 mm. Zdjęcie u góry pokazuje różnice w ilości oczek w obwodzie. Przy rękawach we większym swetrze dodałam więcej oczek  ale długość ich jest  taka sama jak w mniejszym swetrze. Na pierwszych zdjęciach widać większy sweter.

Tu widać mniejszy.
Oczka odejmuję z dwóch stron warkoczowego motywu - pierwsze 4 miejsca pokazują strzałki. Odejmuję co dwa rzędy. W sumie w jednym z czterech miejsc odjętych mam 23 oczka. Z tyłu swetra, przed plisą z 2 rzędów francuskich oczek, z dwóch oczek robię jedno. Dzięki temu dekolt z  tyłu  swetra nie jest tak szeroki jak z przodu - to miejsce pokazuje duża strzałka.

19 komentarzy:

  1. Piękne ,rewelacja proszę, bardzo proszę o instukcje jeśli można jak zrobic taki rodzaj rękawa , bo tu nie ma reglana.Pozdrawiam ,dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Orginalne sweterki. Ja tez takie chce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny sweterek jak zwykle . Pani Doroto jak robione są te rękawy ? Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne sweterki, a rękawy naprawdę ciekawe. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ladne i tak "na oko" proste te sweterki. Ale konstrukcja rekawow wyjatkowa. Dolaczam sie do prosb o wytlumaczenia jak takie rekawy /swetry sie robi. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosty acz genialny sposób na raglan-nieraglan. Podoba mi się takie gubienie oczek we wzorze. Podziwiam. Diana

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe sweterki, fajny pomysł z gubieniem oczek. Gubienie oczek w 4 miejscach, a nie tradycyjnie w ośmiu, dało takie rezultaty ? Dobrze widzę ? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest - to są 4 miejsca, dołączam zdjęcie i krótki opis,
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Ach! Dziękuję bardzo :) Chętnie wykorzystam Twój patent :)

      Usuń
  8. Super, bardzo podobają mi się obydwa.
    Hanna

    OdpowiedzUsuń
  9. Chylę czoła! Również dla chęci dzielenia się wiedzą. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podgladam i podziwiam pomysłowość w Pani pracach.Gratuluje talentu!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzieki wielkie za przepis na świetny rękaw za fajne projekty i za to ,ze chcesz dzielić się z nam swoją wiedzą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. o jaaa! No zakochałam się! Cudownie leży i te warkocze z dziurkami! No cudo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne sweterki. Kiedyś robiłam trochę na drutach, ale mimo to nie mogę się zorientować jak zrobić rękawy :)) Proszę o instrukcje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny sweter, czy może Pani odpowiedzieć, jakie to są rozmiary swetrów i jak dokładniej się robi rękawy. Mam mało wprawy. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję pięknych pomysłów :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękny sweter. Spróbuję, może mi też się uda?



    OdpowiedzUsuń