czwartek, 5 października 2017

14 motków

 wełny Eventyr norweskiej firmy Trysil zużyłam na ten kardigan. Przerabiałam 3 nitki razem na drutach 6mm. W 50g motku jest  175 metrów wełny w składzie -  70% wełny 30% nylonu. U góry widać sweter na prawej stronie. Na tej  stronie  krzyżowałam warkocze. Poniżej zdjęcia przedstawiają sweter na stronie z lewymi oczkami. Takie warkocze powstają gdy krzyżujemy oczka na prawej stronie
v-vIv-v 
gdzie: 
v to prawe oczko,
- to lewe oczko,
I to miejsce podziału oczek i krzyżowania

Do swetra - czapka i warkocze robione na podobnej zasadzie.

8 komentarzy:

  1. Super, piękne kolory! Jedzie do mnie wełna dużo mniej szalona na typowy Aran, więc każda inspiracja warkoczowa się przyda. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały komplet, piękne kolorki włóczki. Fajny wzór na czapkę. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosze napisać jaji to jest wzorek na czapce .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapka na dole ma 72 oczka, ilość oczek musi się dzielić na 6,
      robiona była na drutach 7 mm,
      wzór taki sam jak w swetrze,
      na pierwszym leżącym zdjęciu czapki dokładnie widać
      jak krzyżowane są warkocze,
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Świetne kolory i ładna robótka. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny ten sweterek. Czy na tak ładnie układający się kołnierz trzeba dobierać oczka? A może wystarczy nie spuszczać na dekolt? Będę wdzięczna za wyjaśnienie. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, w tym swetrze na kołnierz nie dodawałam oczek,
      spuszczałam oczka przy raglanie,
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Kolejny udany projekt.Kołnierze w twoich swetrach tak ładnie się układają też przyłączam się do prośby o wskazówki.Dzięki za opis czapki,przyda się bo zima tuż,tuż.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń